09 February, 2010

Tiada lagi... derita merindu..

Sia-sia sudah
Kita jalin cinta
Bila hati selalu berbeda

Sampai kapan lagi
Aku harus menahan
Rasa kecewa di dalam dada

Seandainya kita masih bersatu
Tak mungkinkan menyatu
Walau masih ada sisa cinta
Biarkan saja berakhir sampai
Di sini

Tiada lagi yang ku harapkan
Tiada lagi yang ku impikan
Biar aku sendiri tanpa diri mu
Tiada lagi kata cintamu
Takkan lagi ku bersama mu
Biar ku simpan semua
Kenangan ku bersamamu

Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal
Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan, kau yang tak percaya
Bagaimana nak bahagia
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu
Tak ku kenal lagi engkau siapa

Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu

Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan..
Aku masih terkilan
Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia

Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

12 comments:

  1. sayu sgt bila dengar dua lagu kat atas ni.. huhuhu.. :(

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Derita merindu sape cik siti... bukan ke cik abg ada depan mata jer?...

    ReplyDelete
  4. Cik siti jgn sedey2

    ReplyDelete
  5. Cik siti dah x menderita lg...tul x cik siti

    ReplyDelete
  6. hey, lollipop.. awak ni pandai2 jer.. mana awak tau apa yg saya rasa, lempang kangg!! btw, napa nama awk lolipop ekk? kekeke..

    ReplyDelete
  7. Apa yg cik siti rasa?...

    ReplyDelete
  8. Oh...saya tahu sbb sy ni ahlil nujum...kekeke

    ReplyDelete
  9. wah nujum pak belalang ker?... hehehehe...

    ReplyDelete
  10. Lebih kurang mcm tu lah...haha

    ReplyDelete
  11. Setahun Sudah Berlalu

    Gurindam dan irama
    tidak lagi ku hiraukan
    setelah api cinta terpadam
    apa yang tinggal kini
    hanya sisa cinta kelmarin
    menjadi simfoni mendayu
    pada setiap malam minggu

    Setahun sudah berlalu
    Februari muncul kembali
    dengan kehangatan semalam
    tanpa ku sedari
    ku petik mawar merah
    ku tulis sekuntum puisi
    tapi sayang pada siapa kan ku beri

    Kesepian memaksa
    ku lihat wajah di cermin
    terpandang parut di mukaku
    bekas cinta yang lama
    apakah tidak kan hilang
    kesan cinta yang terus mendatang
    bermain dijiwa ini...

    ReplyDelete
  12. sungguh sedih bila terbaca senikata lagu tu..adakah senikata tu luahan perasaan siti?

    ReplyDelete