23 August, 2010

Sebulan selepas training

Salam sayang wat pembaca yang sudi singgah ke blog saya ni.. lamanya saya menyepi, ke mana je ekk? hehe.. saya baru saja tamat kursus pendakwaan yang bermula sejak 19hb Julai lepas.. jadual memang padat giler tambahan pula tak dak akses pada pc, merana lah che' tak dapek buka fb, huhu..


lebih-lebih lagi ada peraturan baru kat opis saya berkuatkuasa serta merta plak tu.. "DILARANG MEMBAWA PENDRIVE DAN BROADBAND".. arrghh.. lagi ler tensen che'..


wahh, dah lama tak menjenguk blog saya ni.. sedar2 ada pengikut misteri yang cuba nak berteka teki plak ngan saya.. kalau ikhlas nak berkawan kenal kan lah diri.. kalau sungguh niat tu ikhlas nak berkawan atau nak menyambung persahabatan yang dah terputus, apa salahnya.. saya sudi je.. tak salah kalau berkawan..


sepanjang berkursus banyak benda baru yang saya belajar dan baru saya tahu apa yang saya belajar kat Universiti dulu tak banyak membantu. Paling dasyat banyak benda yang saya tak tahu, MasyaAllah.. Dunia sivil yang pernah saya ceburi sebelum ni jauh beza dengan apa yang saya buat sekarang, huhu.. saya harus buka minda, buka mata, buka hati untuk gali lebih dalam lagi ilmu baru yang saya belajar sepanjang tempoh berkursus ari tu.. kadang dalam hati ni terasa amatlah takut kerana tanggungjawab yang bakal saya galas amatlah berat, bak kata seorang penceramah yang merupakan seorang Timbalan Pendakwa Raya yang sangat berpengalaman, di belakang saya ada 26juta rakyat Malaysia, huhu.. that's why lah saya kena belajar supaya masyarakat tak mencemuh saya otak kosong, bodoh dan sebagainya..
ntah bila saya akan keluar dari sangkar emas ini, huhuhu..

4 comments:

  1. Tahniah cik siti..semoga cik siti menjadi sorg Pendakwaraya yang berjaya...

    ReplyDelete
  2. bleh tak jgn perli? awak tak rasa apa yg saya rasa.. :(

    ReplyDelete
  3. sy bukan perli cik iti...saya faham apa yg cik iti rasa...saya cuma bg sokongan semangat pada cik iti...cik iti jgn salah faham yea...

    ReplyDelete
  4. demografik isu semasa pung boleh membantu sebagai bakal pendakwaraya.. mungkin. salam ramadan.

    ReplyDelete