07 September, 2010

Kisah Cinta Di Bulan Ramadhan..


Sabtu lepas saya meluangkan masa berjalan-jalan ke Shah Alam.. saja cuci mata. Jalan punya jalan tetiba hati saya tergerak nak pergi ke sebuah kedai emas, bukan nak beli saja tengok2..



tetiba saya terpandang sepasang kekasih berpegangan tangan juga menuju ke kedai emas yang sama.. bila kami tiba di kedai emas tu, si pemuda bertanya kepada pembantu kedai "Saya nak cari cincin tunang, selalu orang tunang pilih cincin yang macam mana?"



oOo.. mereka cari cincin tunang. Pembantu tu pun dengan ramahnya menunjukkan koleksi barang emas mereka yang selalu menjadi pilihan orang yang nak bertunang..



lepas satu-satu cincin dikeluarkan semuanya tak sesuai disebabkan jari si gadis sangat halus.. yang bestnya, si pemuda bagi kebebasan sepenuhnya kepada teman wanitanya untuk memilih cincin yang disukai.. "sayang pilih lah mana yang sayang suka sebab sayang yang nak pakai".. wah, romantiknya..



Si gadis pening kepala tak tahu mana satu nak pilih.. saya pandang je mereka, si pemuda memandang bakal tunangnya tak berkelip saya dapat bayangkan dia sedang bahagia melihat si gadis gembira.. akhirnya, si pemuda meminta pembantu kedai untuk mengeluarkan sebentuk cincin.



Cincin tu bertakhtakan batu permata, manis dipandang.. memang cantik. pandai juga mamat tu pilih.. si pemuda cuba menyarungkan cincin berkenaan ke jari bakal tunangannya.. tak disangka cincin tu betul2 muat dengan jari si gadis.. saya pun turut tersenyum, rasa seronok plak tengok.. hehehe.. si gadis sangat gembira dan bersetuju dengan pilihan tersebut..



tetapi cincin tersebut sebenarnya dah terlebih budget si pemuda.. masa keluarkan duit untuk bayar harga cincin tu, saya terdengar pemuda tu berkata, "tak apa sayang.. lebih pun tak apa, untuk sayang abang juga.. abang sayang sayang.. suka tak?" alahai romantiknya.. si gadis tersenyum bahagia tak putus-putus mengucapkan terima kasih kepada si pemuda.. mereka tersenyum gembira memandang satu sama lain, pandangan yang penuh dengan rasa kasih dan cinta.. saya dapat bayangkan kebahagiaan yang sedang mereka kecapi..



selesai semua mereka pun beredar sambil berpimpin tangan.. si pemuda bertanya lagi kepada kekasih hatinya.. "sayang suka tak?" dalam hati saya tentulah gf dia suka.. apa punya soalan lah, haha..



bila tengok mereka bahagia saya pun rasa happy hari tu.. kisah cinta yang saya tengok depan mata sendiri.. bukan dalam novel.. semoga pasangan tersebut bahagia hingga ke akhir hayat mereka.. kalau lah saya dapat teman lelaki yang romantik macam pemuda tersebut alangkah bahagianya hidupp ini.. ~lalala..

06 September, 2010

Salam Aidilfitri

Salam sayang wat pembaca semua.. sementara tengah rehat ni, curi masa jap jengah blog.. hehe.

Pejam celik lagi berapa hari je umat Islam akan menyambut kedatangan Syawal.. Saya pasti semua sedang sibuk wat persiapan untuk keluarga masing-masing.. saya pun tak ketinggalan juga bezanya awal-awal lagi saya wat memandangkan saya kurang gemar bershoping time posa.. huhu.
Awal-awal lagi dah wat checklist rasanya persiapan saya hampir sempurna..
  1. Baju Raya + tudung Mak
  2. Baju Melayu Ayah
  3. Duit Raya VIP (mak ayah, ngan dua orang nenek)
  4. Duit Raya Makcik-makcik
  5. Duit Raya Adik Beradik
  6. Duit Raya Cousin
  7. Duit Belanja Open House Raya Ke-3
  8. Duit Servis Keta (standby)
  9. Baju Raya untuk diri sendiri, hehe..

Orang kata bila ada checklist akan membantu kita belanja berhemah.. hmm.. tak juga, hehe..

Jika sesapa yang ada rezeki lebih, marilah kita sama-sama membantu seorang Hamba Allah yang memerlukan ni.. namanya Puan Soyah Ali, saya mengenali beliau melalui rancangan Bersamamu di TV3.. kecacatan suami tempat mereka sekeluarga bergantung menyebabkan mereka terpaksa hidup dalam keadaan daif.. saya terharu tengok ketabahan Puan Soyah Ali menjaga suami yang lumpuh badan dalam masa yang sama mencari rezeki untuk anak-anak mereka. Marilah kita sama-sama menghulurkan bantuan setakat yang mampu kepada mereka sekeluarga.. semoga pemberian kita ini nanti akan membuatkan sambutan Aidilfitri mereka sekeluarga semeriah Aidilfitri kita semua.. No.Akaun Bank Rakyat Pn.Soyah Ali:

220261513967

If korang nak kan kepastian, sila lah hubungi Bank Rakyat yang berdekatan yea..

Dikesempatan ini, saya nak mengucapkan Salam Aidilfitri buat semua umat Islam di Malaysia khasnya wat pembaca yang sudi berkunjung ke blog saya ni, mekacih banyak2.. I love You All.. muahhh.. :P

Saya juga ingin memohon ampun dan maaf atas kekasaran bahasa yang saya gunakan di dalam blog saya ni.. andai ada yang tersinggung maafkan lah saya yea.. sesungguhnya saya ini Hamba Allah yang tak lari dari membuat kesilapan..