01 August, 2011

Ramadhanku Yang Pertama Sebagai Isteri..



Assalammualaikum sahabat/saudaraku..



Pejam celik bertemu kembali kita dengan bulan Ramadhan yang Mulia dan penuh dengan keberkatan ini..





Sesunguhnya Ramadhan kali ni amat berbeza buat saya berbanding dengan tahun-tahun yang sudah kerana tahun ni saya meraikan kedatangan Ramadhan sebagai seorang isteri buat kali pertama, alhamdulillah..






Hati ni sangat teruja nak sambut Ramadhan bersama suami tersayang.. nak sahur sama, buka sama.. beribadat sesama.. semasa kami berkawan kami tak pernah berbuka bersama.. sekali je suami saya datang berbuka bersama di rumah saya bersama kaum keluarga yang lain.. happy sangat waktu tu bila suami memuji sambal goreng jawa saya sedap, hehehe..






So, tahun ni awal-awal lagi kepala saya dah pusing memikirkan menu apa lah yang sesuai untuk juadah berbuka. Apalagi cari kat My Resepi lah, hehe.. saya mmg tak brp gemar beli makanan kat pasar ramadhan kecuali pencuci mulut. Masak sendiri lebih jimat dan terjamin kebersihannya.. Dulu saya bukan main liat lagi nak bgn sahur, tunggu mak jerit suh makan baru terkebil-kebil nak bgn, skang suma kena wat sendiri.. huhuhu..





Mujurlah suami tak banyak karenahnye, sahur pun senang dikejut & makan je apa yang saya hidangkan. Sejak minggu lepas suami tak cukup tidur bersengkang mata menjaga saya yang demam & batuk-batuk. Untuk hari pertama ni dia minta Mee Hoon Goreng sebagai juadah berbuka.. hmm, mudah jer, hehe.. untuk membalas budi Incik suami saya akan sediakan juadah yang paling sedap yang pernah dia rasa, hehe..






Dikesempatan ni saya nak mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan kepada semua pembaca blog saya, saudara-mara, rakan-rakan dan seluruh umat Islam.. semoga Ramadhan kali ni membawa 1001 keberkatan buat kita semua dan semoga saya dapat menjalankan tugas sebagai isteri dengan baik sepanjang Ramadhan ini, InsyaAllah.. :)

3 comments:

  1. Selamat menjalani ibadah puasa, moga tahun ini lebih baik dari tahun yg sudah2..

    ReplyDelete
  2. sama la kita 1st ramadhan as a wife :)

    ReplyDelete