02 November, 2012

Resepi Puding Roti Simple

Satu lagi resepi mudah dari saya.. Puding Roti Bakar.. yeehaa!!

Resepi ni pun dari buku masakan mak saya. Kalau tengok gambar bawah ni memang nampak pucat sebab lom bakar lagi masa ni.. len kali saya upload gambar selepas dibakar pula okayy.. :)



 
 
 
Bahan-bahannya:
BAHAN A:
  • Mentega (saya guna cap Buttercup jek)
  • 250 g gula
  • 1 liter susu full cream
  • 5 biji telor
  • 1 sudu kecil esen vanilla
 
BAHAN B:
  • sebungkus roti gardenia yg kecik
 
Cara-caranya:  
 
  1. mula-mula tu kita panaskan oven dengan suhu 180c
  2. sapu skit mentega pada loyang pembakar (saya guna loyang cetek mcm dalam gambar tu)  
  3. Dalam bekas lain, kita koyak-koyak kan roti masukkan bahan A dan gaul dengan tangan je sampai sebati (senang kann?)
  4. Masukkan adunan roti ke dalam loyang
  5. Last skali bakar selama 45 minit pd suhu 180c. Selamat mencuba.. :)
 
Puding Roti yang dah siap dibakar.. :)
 
 


1 comment:

  1. mintak ckit boleh cik siti strawberry

    ReplyDelete